Рейтинг продавця

Рейтинг продавця - це розрахунок з сумою балів по активності продавця (від більшої суми балів до меншої), який грунтується на системі показників якості обслуговування клієнтів та рівні дотримання стандартів по ним.

Терміни та визначення

Показник рейтингу - це результат кількісного вимірювання даних, отриманий в результаті аналізу якості сервісу, що надається покупцям.

SLA (Service level agreement) - це угода між продавцем та маркетплейсом, щодо дотримання мінімального граничного рівня показників рейтингу. Для кожного показника окремо встановлюється 3 граничних рівня.

Рівні SLA (Service level agreement) - ступінь виконання угоди між продавцем та маркетплейслом: 1 рівень (1 бал), 2 рівень (2 бали), 3 рівень (3 бали). Чим кращий показник - тим вище рівень, чим вищий рівень - тим більша сума балів надається продавцю за показник. Якщо показник знаходиться нижче 1 рівня SLA, то бали не нараховуються за такий показник.

Бали - це одиниця виміру показників та використовується для розрахунку рейтингу продавця. Кількість нарахованих балів визначається активністю продавця та дотриманням виконання стандартів. За високу позицію в рейтингу передбачені певні переваги для вас від Маркетплейсу Епіцентр.

Розрахунковий період рейтингу
- період в 6 місяців, за який здійснюється розрахунок показників, які входять у рейтинг магазину

Виконання стандартів
- це ступінь виконання продавцем стандартів якості сервісу та обслуговування клієнтів на Маркетплейсі Епіцентр. Виконання стандартів виражається у відсотках (від 0% до 100%) і відображає середнє значення виконання стандартів по всім показникам.

Перегляд сторінки рейнтингу магазину

  1. Увійдіть до особистого кабінету та перейдіть до розділу "Налаштування" → "Рейтинг"
  2. На сторінці вам буде відображена інформація про показники вашого магазину

3. Верхній блок містить основну інформацію:

    • Назва магазину
    • "Вік" магазину - враховується з першого дня реєстрації на нашій платформі
    • Кількість замовлень за останні 6 місяців у статусі "Закрито"
    • Відображення блоку про "Особливого бейдж на сайті", який можна отримати за виконання стандартів

Важливо!
Тільки якщо ваш середній відсоток виконання стандартів становить понад 80%, вам надається особливий бейдж на сайті - "Епіцентр рекомендує".

4. При наведені на значення "віку" чи замовлень, вам буде відображена додаткова підказка, яка деталізує інформацію цього показника. 

5. В лівому блоці розміщено "Виконання стандартів", яке відображає середнє значення виконання стандартів по всім показникам.

6. Над графіком розміщені карточки з переліком показників. При кліку на відповідний показник буде відображено графік за рік

7. Ви можете переглянути показник того, чи іншого місяця навівши на графік у проміжок місяця

8. Щоб перейти до іншої карточки, виконайте клік мишкою по ній, або утримуючи карточку потягніть для перегляду наступних

9. При кліку на інформаційну іконку в правому верхньому кутку графіку, вам буде відображена деталізована інформація щодо розрахунку показника 

10. Всі основні показники відображені на сайті Епіцентр на вашій сторінці продавця 

11. Також відображено в детальній картці товару

Звертаємо вашу увагу!

Якщо ви тільки почали розміщувати товари на платформі і не маєте замовлень, в розділі Рейтинг буде відображено лише банер-заставку.

Як тільки ви почнете активно здійснювати продажі, показники магазину будуть перераховуватися відповідно до періоду активності і вам стане доступний перегляд успішності

Розрахунок показників 

Рейтинг формується на основі таких показників:

  • Коефіцієнт закриття
  • Швидкість підтвердження
  • Вчасність відправок
  • Середня оцінка товарів
  • Коефіцієнт скарг
  • Коефіцієнт рекламацій
  • Підключені сервіси
Для справедливого формування рейтингу впроваджено 3 граничні рівні стандарту по кожному показнику:

  • 1 рівень (мінімальна норма, якої повинен дотримуватись продавець) - за виконання цього рівня надається 1 бал
  • 2 рівень - за виконання цього рівня - надається 2 бали
  • 3 рівень - за виконання цього рівня - надається 3 бали

Service level agreement (SLA)


Звертаємо вашу увагу!

Частина показників має зростаючу динаміку покращення, а саме: чим вищий показник, тим кращий рейтинг (наприклад, коефіцієнт закриття, вчасність відправок, середня оцінка товарів, підключені сервіси).

Частина показників має спадаючу динаміку покращення, а саме: чим нижчий показник, тим кращий рейтинг (наприклад, швидкість підтвердження, Коефіцієнт скарг, Коефіцієнт рекламацій).

Інформація по показникам 


Коефіцієнт закриття 

Це показник, який відображає відсоток успішно закритих замовлень (статус замовлення = «Закрито»). Показник відображає наскільки ефективним є продавець та наскільки чітко виконує свої обов’язки перед клієнтами. При поганій якості товару, наявності поганого сервісу, недотримання продавцем своїх зобов’язань перед клієнтом - збільшується кількість відмов клієнтів від замовлень. Чим вищий коефіцієнт закриття - тим кращий сервіс у продавця!

Період, за який здійснюється розрахунок цього показника, - 6 місяців. Перерахунок здійснюється щодоби.

Швидкість підтвердження

Це показник, який відображає швидкість (тривалість часу) з моменту створення замовлення до моменту переведення його у статус «Підтверджено». Показник відображає наскільки швидко продавець зв’язується з клієнтом та підтверджує наявність товару та можливість виконання замовлення. Чим менший час підтвердження - тим кращий сервіс надає продавець!

*Показник очищається від неробочого часу (з 19:00 до 9:00), СБ-НД (вся доба) та державних свят (вся доба). В дату державного свята показник очищається з 19:00 дня який передує державному святу до 09:00 робочого дня наступного за державним святом.


Період, за який здійснюється розрахунок цього показника, - 6 місяців. Перерахунок здійснюється щодоби.

Вчасність відправок

Показник, який відображає відсоток вчасно відправлених замовлень. Вчасно відправленим, вважається замовлення, яке було відправлено зі швидкістю менше 24 годин, з моменту його створення та до моменту переведення його у статус «Відправлено» (якщо спосіб отримання «Доставка») або статус «Готове до видачі» (якщо спосіб отримання «Самовивіз»).

*Показник очищається від неробочого часу (з 19:00 до 9:00), СБ-НД (вся доба) та державних свят (вся доба). В дату державного свята показник очищається з 19:00 дня який передує державному святу до 09:00 робочого дня наступного за державним святом.

Якщо ви використовуєте додаткові налаштування категорій товарів по термінам відправки, то в такому разі по замовленням в яких є товар, що входить в дані категорії - рахується вчасність відправок від задекларованих термінів відправки.


Період, за який здійснюється розрахунок цього показника, - 6 місяців. Перерахунок здійснюється щодоби.

Середня оцінка товарів

Показник, який відображає середнє значення всіх оцінок на підставі відгуків про товари вашого магазину. Показник відображає наскільки високо чи низько оцінюють товари реальні покупці, враховуючи свій досвід користування ним після покупки. У розрахунок приймаються оцінки всіх товарів (у всіх статусах) по відгукам які мають статус «На сайті» та залишені реальними покупцями.

Реальний покупець - це клієнт, який робив онлайн-замовлення (яке перебуває у статусі «Закрито») і у замовленні є товар, на який він залишив відгук.

Період, за який здійснюється розрахунок цього показника, - 12 місяців. Перерахунок здійснюється щодоби.

Коефіцієнт скарг

Це показник, який відображає співвідношення кількості скарг по замовленням до загальної кількості замовлень у всіх статусах. Показник відображає відсоток проблемних замовлень в загальному обороті продажів продавця. Чим вищий показник - тим гірше.

Період, за який здійснюється розрахунок цього показника, - 6 місяців. Перерахунок здійснюється щодоби.

Коефіцієнт рекламацій

Це показник, який відображає співвідношення кількості рекламацій по замовленням до загальної кількості замовлень у статусі «Закрито». Показник відображає відсоток закритих замовлень з проблемними товарами (дефект, пересорт, некомплект, нестача, тощо) в загальному обороті продажів продавця. Чим вищий показник - тим гірше.

Період, за який здійснюється розрахунок цього показника, - 6 місяців. Перерахунок здійснюється щодоби.

Підключені сервіси

Це кількість підключених і доступних сервісів для покращення клієнського досвіду при оформлені замовлення в вашому магазині. В переліку таких сервісів присутні

  • Запитання про товар - на основі відгуків формується клієнтський досвід
  • Оплата карткою онлайн через платіжну систему Easy Pay або Monobank - безпечні і швидкі оплати без комісій
  • Укрпошта - доставка у віддалені куточки країни
  • Нова Пошта - замовлення в поштомати, великі відділення та доставка до 2 днів
  • Meest - найнижчий тариф для клієнта та вас
  • Самовивіз - якщо ви маєте свій магазин, або склад - видайте замовлення клієнтам, які поблизу
  • Самовивіз Meest-Епіцентр - ваші товари для покупців доставляються в центри видачі замовлень саме Епіцентр
  • ПРРО - сервіси видачі чеків Вчасно.Каса та Checkbox  


Чим більше підключених сервісів - тим краще. Список сервісів не виключний, і може в майбутньому доповнюватись новими. 

Період, за який здійснюється розрахунок цього показника, - 6 місяців. Перерахунок здійснюється щодоби.

Будьте активними та отримуйте найкращі відгуки від клієнтів для покращення свого рейтингу! Вже скоро за виконання стандартів ми будемо надавати додаткові переваги для збільшення продажів на нашій платформі!

ПОВ'ЯЗАНІ СТАТТІ